A korábbi honlapkészítés hibák sorozatot folytatva most összegyűjtöttem pár olyan hibát, amik jelentősen ronthatják honlapunk teljesítményét vagy a keresőoptimalizálás hatékonyságát. Mert ugye a keresőoptimalizálást csak úgy lehet hatékonyan végezni, ha megteremjük hozzá a megfelelő környezetet.
1, A honlapod introval, vagy beléptető képernyővel kezdődik: hatalmas hiba, keresőoptimalizálás szempontjából a legerősebb oldal a honlapodon a nyitóoldalad. Nagyságrendekkel szívesebben ajánlja a google a nyitó oldalad mint bármelyik aloldalt. Viszont ahoz ezen az oldalon értékelhető és hasznos tartalomnak kell lennie. Egy intro, nyelvválasztó stb nem az.
2, A honlapod title (ami a böngész ablakának a címsorában jelenik meg) mezőjében valami ilyesmi van: "XY weboldala" vagy "XY Kft weboldala" vagy "Üdvözöljük weboldalunkon" stb. A jó helyezés egyik sarokköve, hogy a title mező olyan információt hordozzon ami a látogatók szempontjából lényeges. A netezők 99%-a nem konkrét céget keres hanem egy terméket vagy szolgáltatást. Ezért a cég nevét beleírni a title mezőbe teljesen értelmetlen dolog. Irjuk oda a fontos szolgáltatásunkat olyan formában, hogy az embereknek kedvük is legyen rákattintani. Pl.: ne azt írjuk, hogy Megjavítom Bt. weboldala, hanem Mosógépszerelés budapesten.
3, Túl kevés tartalom van a honlapodon: A google szereti a nagy oldalakat. Minnél több releváns tartalom van az oldaladon annál könnyebben kerülsz előre. Persze az egészséges egyensúlyt meg kell találni, hiszen a sok fölösleges szöveg a látogatókat fogja elijeszteni.
4, Nem informatív címsorok: Kerüljük az olyan címsorokat, hogy "Üdvözöljük weboldalunkon" stb. Próbáljunk meg informatív címsorokat használni. Ezzel a látogatóknál és a keresőknél is jópontot kapunk.
5. Nem informatív linkszövegek: A web egyik legősibb törvénye, hogy ne használunk "Kattintson ide" linkszövegeket. A látogatók elsősorban a címsorokat és a linkszövegeket olvassák el és ha ott értékes infókat találnak akkor olvassák el esetleg az egész oldalt. A keresők is vizsgálják a linkszövegeket, hogy mely oldalra milyen szöveggel hivatkozunk. A kattintson ide szöveggel információt egyik félnek sem adunk, ellenben mondjuk a "hitachi árlisták" linkszöveggel.
6. Honlapunk flash alapú: Bár sokaknak ez kézenfekvő, de azért megemlítem. Hiába szép, hiába interaktív, hiába tudják már olvasni a keresők a flash oldalak tartalmát valamilyen szinten, jelenleg még mindíg hatalmas hátránnyal indul egy ilyen technikával készült oldal. Kerüljük a technológia alkalmazását teljes honlap esetében, kivéve ha a keresőoptimalizálás nem elsődleges szempont.
7. Flash alapú menü. A flash alapú menü-t csak úgy alkalmazzunk, hogy a flash alkalmazás mögé hozzuk létre annak html verzióját, hogy a keresők könnyen be tudják járni az oldalunkat.
Egyenlőre ennyi... a később folytatjuk :)